Interjú:Susu kerámia

by - szeptember 01, 2018

A mai bejegyzésem, ahogy láthattátok is, ismét egy interjú lenne. Ezúttal egy csodás kerámikus párost szeretnék bemutatni nektek, név szerint Asbóth Szaffit és Bodnár Flórát, a Susu kerámia képviseltetésében. A Susu márka, két művészkedvelő lány brand-je. Asbóth Szaffi művészettel kapcsolatos tanulmányait textil vonalon kezdte, Flóra pedig művészettörténelmet hallgatott az egyetemen. A két barátnő végül létrehozott egy olyan kerámia márkát, amiben 100%-osan megmutatják önmagukat. A kerámiák, amiket a lányok készítenek nagyon különlegesek, egyedi szín-,forma,-és mintatervezésük van. Én nagyon kedvelem a különféle egyedi tálakat, bögréket, tányérokat és ha ezeknek külön is lelke is van, akkor aztán végképp szerelem. Fogadjátok szeretettel a lányokkal készített interjúm és lessétek meg a csodás alkotásaikat.
1. Kedves lányok, hogyan indult a barátságotok, hogyan találtatok egymásra?
Már régóta ismertük egymást, amikor felmerült bennünk a közös munka gondolata . Leginkább azért , mert úgy éreztük a stílusunk és érdeklődésünk nagyon hasonló. Körülbelül egy és fél éve kezdtünk el együtt dolgozni, azóta pedig barátok lettünk, van egy saját műhelyünk és együtt is lakunk . Szóval elég jól mennek a dolgok .
2. Hogy lehet az, hogy két különböző művészeti ágból egy harmadik született általatok? Hogy indult a kerámiázás és a Susu márka?
A Susu és a kerámia tulajdonképpen úgy indult, hogy leültünk beszélgetni és gondolkoztunk mibe vághatnánk bele együtt. Mivel rendelkezésünkre állt egy kemence , a kerámia tűnt a legjobb döntésnek . Azóta kiderült , hogy többek között azért is volt ez nagyon jó ötlet , mert itt az elejétől a végéig mindent mi csinálunk . Tehát, nemcsak a formázásról vagy csak festésről , mintatervezésről van szó, hanem az egész folyamatról. Valószínű egyébként, hogy akármibe vágtunk volna bele , mindent így csináltunk volna a végen.
3. Hogyan sikerül összehangolni a munkálatokat? Ki miért felel? Melyikőtök a tervező és melyikőtök a megvalósító?
Mindenre hagytunk / hagyunk időt. Talán nem minden szempontból ez a legcélravezetőbb taktika, de így tudta magát kiforrni az, ahogy dolgozunk . Mindketten mindennel foglalkozunk, mindketten alkotunk, szépen eloszlanak a feladatok . 

4. Milyen stílust képviseltek? Rengeteg kerámián megjelenik az arc, mint motívum. Ezzel mit akartok üzenni, miért vannak kiemelve a különféle érzékszervek a munkáitokon? (orr,szem...)
Nem tudjuk meghatározni a stílusunkat, csak azt tudjuk hogy nekünk nagyon tetszik. Pontosan érezzük, hogy mi az, ami túl sok, mi az ami kevés, ami túlságosan egy irányt képvisel , a vásárokon az asztalunkat is biztos kézzel rendezzük be, és, ami a legszebb, hogy mindketten ugyanazzal a biztos kézzel. Pontosan értjük egymást. Ez egy nagyon szerencsés helyzet. Az arcok is ilyenek, mindketten sokat rajzoltunk szemeket, kezeket, arcokat és most, van egy felület, ahol ezeket megmutathatjuk.
5. Ki a fő célközönség számotokra?
A célközönségünk sem pontosan meghatározott, mindenki aki szereti a dolgainkat, aki szereti az elrejtett apró részleteket, a létisztultságot, de akit nem zavar, ha egy felület nem teljesen egyenletes, ha látszanak rajta a kezeink nyomai. Egyelőre úgy tűnik, hogy nagyon sokféle ember vasáról tőlünk, ami szuper mert egyébként sem akarunk általánosítani azzal kapcsolatban, hogy kik érdeklődnek a Susu iránt .

6.  Ha az embernek van egy társa, akivel közös vállalkozást, márkát vezet, akkor elengedhetetlen, hogy a háttérben mégis legyen egy főnök. Nálatok ki az, aki inkább a vezér szerepet tölti be?
Érdekes kérdés , és tényleg őszintén azt tudjuk válaszolni rá , hogy nincsen főnök , vagy főnökebb főnök. Reméljük akkor sem lesz, ha már sokkal nagyobban kell gondolkodnunk . Egyelőre minden teljes egyetértésben és egyensúlyban halad , de erre persze vigyázni kell . Sokat beszélgetünk , sok időt töltünk együtt és elég jól tudunk bocsánatot is kérni , ha valami félrement .

7. Hol lehet beszerezni a termékeiteket?
A Susu keramika most a Repertoryban , a Stilboltban , és a Cikk cakk stúdióban vásárolható meg , illetve nálunk , és tőlünk rendelhető . Szóval gyertek át hozzánk ha van kedvetek .

8. Mik a jövőbeli célok? Láttam, hogy júniusban megjelent veletek egy cikk a Lakáskultúrában, hogy érzitek, a magyar kézműves piacra egyre nyitottabbak az emberek és a magazinok?
Egyre több az igényes designbolt Budapesten , és az emberek is érdeklődök . A magunk és környeztünk nevében azt mondhatjuk , hogy , igen , nyitottak az emberek.
Ti mennyire vagytok oda a különlegesebb kerámiákért?


You May Also Like

0 megjegyzés