A reggeli, minimál arcápolási rutinom

by - február 16, 2019

Nagyjából egy évvel ezelőtt fertőzött meg a kozmetikumok iránti rajongásom, amikor is sokkal inkább beleástam magam a koreai bőrápolás rejtelmeibe. A koreai nők, de a férfiak is, nagyon odafigyelnek a bőrápolásra, ennek már szinte kultusza  van kint. Szöul belvárosa is hemzseg a kozmetikai boltoktól és nem sok mindenki mászkál smink nélkül az utcákon. Ázsiában a pufi arc, a nagy szemek, a piros orca és a cseresznyés ajak hódít és persze ezt mind, csak egy hófehér bőrön tudják elképzelni.




Azt mindenki tudja, hogy az ázsiai nők 40 évesen is képesek 20-nak kinézni, de azzal kevesen vannak tisztában, hogy nem minden a genetikán múlik. Náluk nem a napbarnított bőr a divat és nem is a tökéletes bronzosítás, hanem a makulátlan, porcelán babaarc. Nekem nem célom teljesen lekövetni az ő sminkelési vagy bőrápolási szokásaikat, de nagyon sok hasznos dolgot tanultam meg tőlük. Megtudtam, hogy miért fontos odafigyelni a fényvédelemre a fiatalság megőrzése érdekében, illetve sok  kozmetikai összetevővel is megismertetett Ázsia. 

A koreaiak 10 lépéses arcápolási rutinja azt gondolom, hogy nekem sok lenne, de néhány lépés megtartásával és pár top hatóanyagtartalmú készítménnyel, már remek eredményt tudtam elérni az elmúlt időszakban is. Bár a termékek egy része mindig cserélődik, mégis mindig van egy biztos terméklistám azokról, amik tényleg beváltak és időközönként bátran cserélgetni tudom őket. A következőkben az aktuális, reggeli arcápolási rutinom lépésiről olvashattok.

Arctisztítás  avagy a  " Double cleansing "

A bőrápolási filozófiám egyértelműen a prevencióra fókuszál, hiszen mindenki hosszú ideig szeretné megőrizni a fiatalos és rugalmas bőrét, így én is. A megfelelő arctisztítás nagyon fontos, így erre ugyanúgy próbálok időt szánni, mint a sminkelésre vagy a bőrápolás további fázisaira.
Reggelente két lépésben szoktam elvégezni ezt a rutinomat, este ez inkább három pontban merül ki. Miután kikászálódtam az ágyból, utána rögtön a fürdőszobába veszem az irányt és langyos vízzel átmosom az arcom, a nyakam és a tarkóm. Ezútán, egy kiméletes INCI-vel rendelkező micellás vizet használok, jelen esetben a Bioderma Sensibio termékét. Ez a lemosó eléggé drága, így nálam sem mindig csak ő található meg a csap mellett, de tervezek majd több bőrápolással kapcsolatos bejegyzést is írni a blogra, ahol fogok nektek alternatívákat is ajánlani. Azt viszont el kell ismerni, hogy ez a víz a micellás vizek királynője. A magyar Kell a púder márka egyébként, pont most fejlesztett ki egy ehhez nagyon hasonló sminklemosót és azt rebesgetik, hogy hatásban teljesen egyezik a két termék. Tervezem kipróbálni majd, így lehet, hogy hamarosan őt is láthatjátok  a blogon.

Micellás víz után, én reggel egy géles lemosóval (Balea MED géles lemosó) folytatom a bőrápolást és ezután már jöhetnek is az izgalmasabb termékek.

A hialuronsavas szérumom és a csiganyálas esszenciám elfogyott most, így ők sajnos kimaradnak a buliból és a fotózkodásból, de a sorrendet tekintve ők jönnének a listán. Most egy aloe vera gélt szoktam első körben felkenni. Amellett hogy nyugtatja a bőrt, a nedvességtartalom a szabályozásába is besegít.



A gélnek szoktam hagyni nagyjából 5-6 percet, majd utána az egyik nagyágyúm következik a sorban. Én reggel nagyon szeretek C-vitaminos készítményt használni, eddig 4 ilyen termékem fogyott el. Most a C-vitamin egyik származékával, a magnézium-aszkorbil foszfáttal (MAP) kísérletezem. A C-vitamin bőrre gyakorolt hatása nagyon kedvező több fronton is. Erősíti a fényvédő hatását, remek antioxidáns, a pattanás után maradt foltok halványításában is remekel, ráadásul az egyik legjobb anti-aging összetevő is. A Tindigo MAP szérumáról most bővebb terméktesztet nem írnék, hiszen csak 2 és fél hete használom, de a hazai kozmetikumok menüpontban, majd olvashattok róla is a későbbiekben. A márka másik top C-vitaminos szérumáról viszont, itt tudtok olvasni, ugyanis már lejegyeztem róla a véleményemet és a tapasztalataimat tavaly.

A MAP szérum után egy könnyed hidratáló krém következik nálam, ami egy drogériás babakrém. Potom 450 Ft-ba került ez a Babylove Ulta Sensitive krém, ami arcra is használható. Az állaga picit testesebb, mint egy átlag lotion, de még pont elbírja a fényvédőmet, amikor rákenem. A napsugarak káros hatásai ellen én most egy kémiai fényvédővel védekezem, a Bioderma Photoderm LEB Spf 30 személyében. Jövő őszre és télre inkább fizikai változatot fogok venni, de ezzel sem volt semmi problémám, a kedvenc fényvédőim egyike.



A reggeli arcápolási rutinom ennyi terméket rejt magában, utána már csak a sminkelés van hátra, ami nálam a hétköznapokban egy könnyed alapot, szempillaspirált, ajakápolót és pirosítást jelent. Alapozónak a Kell a púder - Tender Beige árnyalatú stick-jét használom vagy A Bioderma AR BB krémét. Őszintén szólva egyiktől sem ájultam el, a hazai márka alapjától többet vártam, főleg ennyi pénzért. Gyönyörű az INCI-je, de fedésben nem nyújtja az alapozó szintjét, nagyon sápadt tőle az arcom, pedig a boltban vásároltam és az árnyalatot Gabi, a tulajdonos választotta nekem. Nem valószínű, hogy mostanában újraveszem, de a Bioderma alapját sem. A termék csak egy színárnyalatban kapható és borzalmasan sötét, használat előtt kevernem kell fényvédővel, mert különben nagyon sárga lesz a finish. 

Mondjátok légyszi, hogy nem csak én vagyok ennyire béna az alapozó választásánál. Az összetevőlista viszont mindkettőnél nagyon rendben van.

Remélem tudtam nektek egy kis segítséget adni, ha éppen egy jó rutin kialakításán törnétek a fejeteket. Röviden és tömören a legfontosabb egy jó lemosó, fényvédő és hidratáló kombó, a többi már inkább az extra kategóriába sorolódik. 

Ne feledkezzetek el arról sem, hogy az INCI elemzés és a saját bőrtípusotok és bőrproblémátok beazonosítása a legfontosabb!

Az említett kozmetikumok illat - és alkoholmentesek, így érzékeny bőrűek is nyugodtan kipróbálhatják őket.

Te melyik általam említett terméket próbálnád ki?

You May Also Like

0 megjegyzés