Környezettudatos magyar dizájn II.rész

by - szeptember 21, 2018


ÚJRATASAKOK és ÚJRASZALVÉTÁK

Az elmúlt időszakban a környezettudatosabb életmód fontossága bennem is jobban megmozdult és nem tagadom ehhez köze volt a social media szerepének is. Sok TED(konerenciák globális sorozata) előadást néztem és rátaláltam több olyan előadóra is, akik ezt a tudatosságot hitelesen és szívből végzik és nem csak a trend miatt beszélnek erről. Mindeközben egyre nagyobb népszerűségnek örvend a zero waste életmód, aminek az útjára én is ráléptem. Elsősorban azért, hogy csökkentsem a saját ökolábnyomom, másodsorban úgy gondolom ez a fajta tudatosság, amit ez az életmód hordoz magában, az élet minden más területén is kamatozni fog. 

Mint minden változást, ezt sem könnyű összeszervezni az eddigi életvitellel, nem egyről a kettőre történnek a változások és vannak, lesznek olyan helyzetek, amikor egyszerűen nem szabad bűntudatot érezni, azért, mert esetlegesen megcsúsztál. Értem ezt arra, amikor egy hosszú fáradt nap után leveszel a polcról egy túró rudit és rájössz, hogy igen ez a csomagolás is a szemétben fog landolni. Itt nem az a lényeg, hogy 0-ra csökkentsük az általunk termelt szemetet, mert ez azt hiszem, hogy majdhogynem lehetetlen, hanem ahol tudunk és amilyen formában tudunk tegyünk a környezetünkért mi is.



Szerencsére a magyar alkotók között is van jó néhány olyan márka, akik erre építették fel a saját brandjüket is. Emlékszem, hogy gyerekkoromban technika órán mennyi hasznos kis tárgyat készítettem saját kezűleg és arra, hogy anyukám minden egyes nap kis konyharuhába és szendvicstartóba tette a tízóraim és az uzsonnám. A rohanó világban a reggeli rendszerint elmarad vagy munkába menet bekapunk valamit egy pékségben. Az egészséges étkezés szempontjából is pozitív dolog, hogy időt szánunk az étel elkészítésére és környezettudatos becsomagolására.

A Cibi Újraszalvéta márka megkeresett augusztusban, hogy lenne-e kedvem egy együttműködésre. Mivel ezelőtt is ismertem a márkát és amúgy is szerettem volna beszerezni tőlük terméket, így igent mondtam.  A Cibi fő vonala a környezettudatos, többszöri használatra is alkalmazható szalvéták és tasakok forgalmazása. Ezek alternatívaként szolgálnak a csomagolásra és nem kell minden egyes alkalommal az eldobható alufóliát, nejlonzacskót vagy a folpackot felhasználni, így kevesebb szemetet termelünk. Mindemellett a Cibi rendkívül szép mintákkal dolgozik, sok gyermeki motívum megtalálható a kínálatban, de ha valaki kevésbé szereti az ilyen stílust, az is tud találni magának valót. 


A termékek nincsenek nálam annyira régóta, de ezek nem is olyan dolgok, amiket hetekig vagy akár hónapokig tesztelgetnem kellene a hatásuk miatt. A márka a minta kiválasztását rám bízta és én, már jó pár héttel a megkeresés előtt kinéztem magamnak ezt a balerinás verziót, így most sem kellett nagyon gondolkodnom mit is válasszak. Az anyagok minősége nagyon jó, szépek az elvarrások, sehol sem bomlik, a cipzár sem akad, a tépőzárak is megfelelően tartanak.

Én egy teljes szettet kaptam kipróbálásra, ami egy anyagszalvétát, egy cipzáros snack tartót és egy szendvicscsomagolót tartalmazott. Az utolsó kettő termék belső fele vízhatlan anyagból van, így ha össze is kenitek őket nagyon könnyedén tisztíthatóak. Én voltam is olyan ügyes, hogy a szendvicsembe tett piros arany meg is fogta a csomagolóm belső részét, így arra készüljetek, hogy bár letudjátok tisztítani róla a foltot, de ami nagyon fog, az halványan ott is fog maradni a belső felületen. Ezeken kívül találkozhatunk a webshopban méhviaszos csomagolók több fajtájával is, amik tökéletesek egyes ételek lefedésére vagy tárolására. 



Nálam remekül funkcionálnak a kapott darabok, nem kell többé nejlonzacskóba vagy műanyagdobozba tennem a gyümölcsöm és ez a megoldás jobban késztet arra is, hogy betartsam a napi többszöri, változatos étkezést. Ha megtetszett nektek ez a megoldási forma a cibi.hu oldalon tudtok magatoknak is rendelni, a választék elég bőkezű. A márkának pedig egyúttal szeretném megköszönni a lehetőséget, biztos vagyok benne, hogy nagyon sokáig elkísérnek ezek a cuki balerinák a mindennapokban.


/A szett ára: 6500 FT/

Ti lecserélnétek a környezetszennyező csomagolást ezekre a cukiságokra?


a termékeket tesztelésre kaptam 

You May Also Like

0 megjegyzés