#plasticfreejuly Praclival

by - július 26, 2019


A mai bejegyzésben  összegezni szeretném az én műanyagmentes júliusomat, közben pedig bemutatni nektek egy hazai márkát, amiről már volt szó a blogon karácsony környékén is. A bevásárlás során egyre nagyobb hiányt szenvedtem ezekből a típusú zsákokból, így mivel nekem maradék anyagom nem volt, pont jól jött Pracli mostani akciója, ami még július végéig érvényes, így ti is 500 forintért tudtok rendelni darabonként ilyen szütyőket.  A Pracli név mögött Szabó Bettina áll, aki leginkább táskák készítésével foglalkozik. Egyedi festésekkel dolgozik, ráadásul a 30 y néhány sora is ott díszeleg egy-egy vászontáskáján. A védjegye az állatos minták és az anyagok terén sem lehet visszafogottnak nevezni őt. 

A tatyikat Bettire bíztam, annyit mondtam neki, ha lehet legyen több méret is, így a nagyobb zöldségek is el fognak férni. A termékek minőségben teljesen korrektek, szép és igényes varrással. Ennyi pénzért szinte ingyen volt. A zsákokat össze is tudjátok húzni és én azt javaslom, ha telepakoltátok, akkor ezt tegyétek is meg, mert a pénztárnál nagyon hamar kigurulhatnak a dolgok. Ezeket elsősorban a gyümölcsök és zöldségek vásárlásához tudnám ajánlani, de a hosszabb fazonú zsákok tésztához és egyéb kisebb száraz élelmiszerek beszerzésénél is praktikusak. Mivel átlátszóak, így az eladók is sokkal szívesebben fogadják ezt a vásárlási szokást és nem néznek rátok majd furcsa és érthetetlen szemekkel.

Az én műanyagmentes júliusom - összegző


A plastic free july kezdeményezést 2011-ben indította el az ausztráliai Műanyagmentes Alapítvány és az utóbbi években hatalmasra is nőtt a csatlakozók száma. Az egy hónapos időintervallum egy próbát jelent, leginkább kezdőknek szól, akik most barátkoznak a műanyag elhagyásával és alternatívák után kutakodhatnak ezáltal. A cél ebben az esetben nem feltétlenül az lenne, hogy egyik napról a másikra teljesen drasztikusan csökkentsük a műanyagfelhasználásunkat, hanem a saját életünkre levetítve igyekezzünk nemet mondani az egyszer használatos plasztikból készült dolgokra és keressünk más módszert a megvalósításokhoz.

Én tavaly nyár óta kezdtem el sokkal tudatosabban odafigyelni a saját hulladéktermelésemre és apró lépésenként az életemnek az egyes területeinél váltani. A bevásárlás és a konyha nagyon átalakult, bár be kell vallanom, hogy a nagyon alapokat figyelembe véve évek óta nem volt ezen a területen panasz. A bevásárlásnál a műanyag zacskók helyett, a szütyők remekül beváltak, így örültem, hogy újakat is sikerült beszereznem, hiszen egy nagyobb bevásárlásnál az ember nem tud mindenre felkészülni.

Célkitűzés:

1. Júliusban csak papírba csomagolt tejet vásárolok ( semmi kakaó vagy kupakos megoldás)
2. bár itt a fagyi szezon, de nem vásárolok boltban jégkrémet csak fagyizóban eszek és tölcsérben kérem ki az adagom
3. saját vizes palackból iszok 
4. egy újabb bambusz fogkefét vásárolok
5. újrahasznosítom a kozmetikai tégelyeket

A hónap elején ezt az 5 dolgot írtam fel magamnak, mint megvalósítási alap, de őszintén szólva nem sikerült minden úgy, ahogyan én azt szerettem volna. A tej kiválasztása szerencsére pipa, de őszintén szólva ez két okból sem volt nehéz számomra, először is azért, mert nem vagyok egy nagy tejivó, másodsorban ritkán veszek nem papírdobozos tejet. Az első pont így sikeres volt, ennek azért örültem, még ha kis dologról is van szó. A második pont is pipa és ha már fagyi, akkor tudom nektek ajánlani a Fragolát, nagyon finom minden. :) A 3. pont csúfos eredménnyel zárult, ugyanis ebben a nagy melegben sokszor megbuggyant a bekészített vizem vagy elfogyott és kénytelen voltam leemelni egy-egy nagy 1,5 vagy 2 literes vizet a boltokban. A 4. és az 5. pont pedig ismét pipa.

A műanyagmentes július nálam inkább az apróbb kihívásokról szólt, a nagyon alap környezettudatos lépések szinte teljesen beépültek már a napi rutinomba, így ahogy eddig is most is igyekeztem kisebb dolgokban gondolkodni és eszerint meglépni a következő kisebb köreimet. Nagyon igyekeztem, hogy ne stresszeljem túl a hónapot, hiszen egyáltalán nem baj, hogy bizonyos dolgok néha félrecsúsztak, ezekből is sokat tanultam és még inkább oda kell figyelnem arra, hogy milyen napirendet követek. A jövőben is folytatom ezt az utat az apróbb céljaimmal, így a plastic free july ismét egy nagyobb lökést adott, hogy ne ragadjak le a már szokásossá vált környezetkímélő rutinomnál és folyamatosan nyissak, fejlődjek tovább.

Ti végigcsináltátok a műanyagmentes júliust? Írjátok meg, hogy nektek milyen eredményekkel zárult a hónap!





You May Also Like

2 megjegyzés