Környezettudatos magyar dizájn I.rész

by - augusztus 16, 2018


A júliusi műanyagmentes kihívás engem is megmozgatott és azóta próbálok jobban utánanézni annak, hogy mit mivel tudnék helyettesíteni a környezettudatosság jegyében. A horgolt vattakorongok már eddig is nagyon izgatták a fantáziámat, szerettem volna mindenképp kipróbálni őket. Magyar fronton van egy-két márka biztosan, akik előszeretettel gyártanak hasonló termékeket, de én ebben az esetben a Bubu handmade termékeit választottam.

A korongok Fodor Annához köthetőek, akinek a márkanév kiválasztásában kisfia segített, így született meg a Bubu handmade név. Anna régi vágya volt, hogy ne csak alkalmanként horgolhasson és a gyereknevelés mellett, most erre is sor került és nem csak hobbi szinten. A kínálatban találhattok számos klassz alternatívát, ami a háztartást és a szépségvonalat is érinti. Tudtok rendelni juta fonálból készült mosogatószivacsot, fürdőkesztyűt, az utóbbi például kitűnő bőrradírozó és a narancsbőr ellen is felveszi a harcot. A juta mellett a pamut is helyett kap a használt anyagok között. Ha ti is szeretitek a szappanokat és nincs mibe tárolnotok őket, akkor akár, egy szép pasztelles szappanzsák is szóba jöhet ennek megoldásaként. Kisgyermekes anyukák is bátran nézelődhetnek az oldalon, hiszen nagyon édes  pamut hajba valók, fülbevalók, kis cipők is rendelhetőek.

Az arctisztítók 1200 Ft-ba kerültek, ezért az árért 3 db korongot kaptam, ami egy újrahasznosított Redheads Shopos papírba volt húzva. A csapat weboldalán található termékek mind egyedi grafikával rendelkeznek, letisztultak és könnyedek. Számos helyen megtalálhatjátok őket is, mint például a Stilshopban vagy a Projekt Showroomban, de a Köszi Budapestben is.  Mindig nagy öröm számomra, amikor alkotók összefognak és kollaborálnak. Itt is ez történt és mennyire jó dolog sült ki belőle. 
A vásárlás lebonyolítása könnyedén ment, bár bele tellett 1-2 hétbe mire át is vettem a termékeket. A színek nálam nagyon fontosak, így megkérdeztem Annát, hogy lehetne-e saját magamnak választani, a korongok színét illetőleg és igent mondott. Így egy rózsaszín egy levendula lila és egy-két árnyalattal sötétebb lila színű tisztító jött haza velem. A 3 korong különböző vastagságú, aminek örültem, mert valamelyiket sminklemosásra, valamelyiket arcradírozásra használok és ez a tulajdonság pluszban segíti az arcápolási rutinom folyamatait. A képeken is láthatjátok, hogy a formájukból picit veszítenek egy idő után, de 2 hónapnyi nyüstölést követően is nagyon jól bírják a strapát. Aki leginkább sminklemosásra szeretné ezeket használni, annak azt javaslom, hogy legalább 10 db-ot vásároljon egyszerre, mert nagyon hamar koszosodnak és ki kell őket mosni mindig, hogy az újonnan felkent makeup-ot le lehessen mosni. Lustább típusú embereknek nem lesz a legkényelmesebb megoldás, de nem is lehetetlen megoldani a tisztításukat. 

A mosást, én meleg vizes áztatással szoktam megoldani, amibe szappant teszek. Most már arra is odafigyelek, hogy a lemosó, amivel tisztítóm a korongokat, az is kíméletes összetételű legyen. Mivel nyáron olyan sokat nem sminkelek, így nem érzem szükségét annak, hogy újabb darabokat vásároljak, de őszre mindenképp be fogok szerezni többet, mert én se szívesen mosogatom minden egyes este őket. A környezettudatosság terén ez a sminklemosási alternatíva szerintem nagyon jó dolog, főleg, ha a lemosótokat is lecserélitek például, kókuszolajra. Ennek a módszernek egyetlen hátulütője van, méghozzá az, hogy plusz időbefektetést igényel a korongok tisztítása. Azt gondolom, hogy ezt is, egy kis átgondolással meg lehet oldani, én például ecsetmosáshoz szoktam társítani ezt a tevékenységet.





Ti hogy álltok a környezettudatosság témakörével? Ti is használnátok ilyen korongokat?
Puszi, Szofi

You May Also Like

0 megjegyzés