Ékszerek kávékapszulákból? - interjú Isépy Rékával

by - október 28, 2018

Nagyon szeretem az innovatív jellegű alkotásokat és minden olyan dolgot, ami köthető a környezettudatossághoz. Isépy Réka történetét olvashatjátok a következő sorokban. A rekakapszula márka, az egyedi ékszerekért rajongó kávéfüggők elengedhetetlen dísze. Nagyon szeretek felkutatni olyan embereket, mint Réka és remélem, hogy szívesen és örömmel olvassátok majd az interjút. Egy forró, mézeskalács ízesítésű tejeskávét ajánlanék is az olvasáshoz.



Kedves Réka, azt szeretném kérni tőled, hogy mesélj egy picit magadról, mi a te történeted ?

Hűha, bevallom ez a kérdés most egy kicsit megfogott, mert gyerekpszichológus vagyok és szinte minden nap megkérek másokat, hogy meséljék el a történetüket. Érdekes ebben a fordított helyzetben lenni. 
De a kérdésedre válaszolva fontosnak tartom magamról, hogy 24 éves vagyok, lassan 3 éve élünk párommal Budapesten, előtte pedig Érden laktam a családommal. 5-en vagyunk testvérek, és még a kutyám se jöhetett fel velünk Budapestre, úgyhogy őszinte leszek mostanában egyre jobban visszahúz a szívem „vidékre”. 
Ahogy említettem jelenleg gyerekpszichológus vagyok, előtte pedig gyerekpszichiátrián voltam foglalkoztató. A gyerekekkel mindig sokat kézműveskedtem, sok kreatív dolgot próbáltam becserkészni a mindennapokba a foglalkozások mellett.



Hogyan jött ez a furcsa hobbi az életedbe? Mióta vonz az ékszerkészítés és miért éppen ezt az alapanyagot választottad? 


Barátnőimmel, munkatársaimmal szoktunk workshopokat szervezni, amiket a mi lakásunkban tartunk. Mikor az egyik barátnőm házasodott, csináltunk esküvői dekorációkat. Volt, hogy zsugorka hűtőmágnest készítettünk, vászontáskát, pólót, pezsgőspoharat festettünk, illetve a legutóbbi szerelmem az az espadrilles cipő készítése volt, amit legelőször Franka cipőműhelyében próbáltunk ki. Na de a lényegre visszatérve egyik alkalommal a barátnőm mondta, hogy csináljunk kávékapszulákból ékszereket, akkor nagy mennyiségben, szebbnél-szebb kapszulákat összegyűjtöttem, és ez a szerelem azóta is megmaradt.




Mit gondolsz a zero waste életmódról, a fenntarthatóságról és a környezettudatosságról?


A több ok közül ez az egyik, ami miatt a kapszulaékszer első látásra szerelem volt. Amióta a párommal együtt élünk, szelektíven gyűjtjük a hulladékot, és fokozatosan próbáltam beépíteni a mindennapokba egyre tudatosabban a zero waste különböző technikáit. Úgy gondolom, hogy nagyon nehéz, és nem is megy tökéletesen, sőt, de ahogy mondani szokás minden kis lépés számít. A műanyag zacskókat azokat teljesen kiiktattuk, emiatt is csináltuk a vászonszatyor festő workshopot. Tusfürdő helyett saját készítésű szappant használok, ami karácsonyi ajándéknak is kiváló volt. Az étel csomagolása sose okozott gondot, saját ételes dobozt szoktam használni. Tudom, hogy apróság, de a szívószál volt az elsők között, amit elhagytam, szórakozóhelyeken is külön mondom, hogy „Szívószálat nem kérek, köszi!”. A családban hagyományszerűen továbbadódott, hogy vegyszerek helyett a szódabikarbóna meg az ecet csodákra képes. Nem tartom fairnek, hogy az elkényelmesedett, pazarló életmódunk miatt a következő generációk járnak rosszul, ezért mindent megteszek, amit tudok.


Mennyire vagy kávéfüggő?


Amikor egyetem mellett 12 órás műszakban dolgoztam a gyerekpszichiátrián, na akkor, nem tagadom rengeteg kávét ittam. Azóta szerencsére ezt sikerült lecsökkenteni arra, hogy reggel az ágyban egy bögre tejeskávéval kezdem a napot, átgondolom mit fogok aznap csinálni, közben meg a telefonomat nyomogatom. Ez olyan reggeli rítussá vált, és ha ez elmarad valamiért azt nehezen viselem. Ezenkívül is szoktam kávézni napközben, de az inkább ilyen szociális kávézás, amikor barátaimmal beülünk valahova, vagy munkatársaimmal szünetet tartunk.



Mit készítesz legszívesebben és miért?

Fülbevalókat! Teljesen egyértelmű. Dróttal vagy bojttal díszített lógós fülbevalókat, mert én is ezeket szeretem hordani, mert a picik egyszerűen nem látszanak a hajamtól. 

Az emberek mit látnak szerinted az ékszerek láttán? A te meglátásod szerint átmennek az üzenetek, amiket szeretnél hirdetni? 

Remélem azt, hogy különlegeset és egyedit próbáltam alkotni, miközben látszik az, hogy újrahasznosított anyagokból készültek.

Hol kaphatóak az ékszereid?

Jelenleg Instagramon és Facebookon keresztül is elérhetőek a rekapszula ékszereim, illetve a Meska.hu-n keresztül is megvásárolhatók. Illetve készülőben van a weboldal/webshop is.

A kávékapszulák mellé a jövőben csatlakozni fog más alapanyag is, ami újrahasznosítható lesz ilyen formában?

Maradék anyagokból, bőrből eddig is díszítettem az ékszereket, illetve a ruhatáramat nemrég válogattam át, úgyhogy pólóból újrahasznosított nyakláncok készítését már tervbe vettem.

Ti hordanátok ilyen jellegű ékszereket?

Puszi, Szofi

You May Also Like

0 megjegyzés