Janka Handmade Jewelry

by - július 13, 2018




Amint láthatjátok a blogon találkozhattatok már interjúkkal és ezt szeretném a jövőben is tartani. Személy szerint, én nagyon szeretek ilyen formában is megismerni egy-egy márkát és a mögötte lévő alkotót. A mai interjú alanyom Janka, aki nem is olyan régen kezdett bele a saját ékszermárkájának a menedzselésébe. Az ékszerek között találkozhatunk ásványokkal, bőrrel, gyöngyökkel és ezek ötvözetével. Sőt, Janka egyedi megrendelést is vállal, ami szuper, hiszen összerakhatjuk a saját magunk elképzeléseit és ezzel ténylegesen egy olyan ékszert hordhatunk a hétköznapokban, ami csak a miénk. Németh Janka instagramját is érdemes követni, hiszen nyereményjáték is zajlik, hátha ti lesztek a szerencsés nyertesek. :) 

1. Kedves Janka, mesélj néhány szóban magadról, olyan titokzatos vagy, mivel foglalkozol? Hogyan jött az ékszerkészítés, mint hobbi és vállalkozás?  

Egy éve végeztem a Budapesti Corvinus Egyetemen, Emberi erőforrások szakon, jelenleg pedig több helyen is dolgozok egyszerre, főként a social media területén mozgok. Egyik munkám sem áll kapcsolatban a végzettségemmel, illetve nem is gondolnám, hogy a jövőben valaha is ezen a téren fogok elhelyezkedni. Legszívesebben valamilyen művészeti vagy divat iskolára mentem volna, azonban az élet nem így hozta, amit nem bánok, hisz valami miatt ennek így kellett lennie. Egy fél évet Franciaországban tanultam, mely életem eddigi legnagyobb élménye volt, egy hónapot Angliában töltöttem szakmai gyakorlat gyanánt, illetve rengeteg más élménnyel, tapasztalattal gazdagodtam a 4 év alatt. Egyetem után, sőt már az utolsó év alatt is, nagyon sok állásinterjún voltam, nagyon sok helyen dolgoztam hosszabb, rövid ideig, de egyszerűen nem találtam a helyemet. Egy idő után rájöttem arra, hogy mindenféleképpen saját magam főnöke szeretnék lenni. Számomra a legfontosabb, az idő. Hogy legyen időm magamra, a családomra, a barátaimra és hogy saját magamnak tudjam beosztani, hogy mikor dolgozok. Nem tudom magam elképzelni, sőt nem is szeretnék napi 8 órát egy irodában tölteni, és olyan munkát végezni másnak, amit nem szeretek. Saját álmaimat szeretném megvalósítani, nem pedig másnak megfelelni. Így jött tehát az ékszerkészítés, mint vállalkozás. És mint hobbi? Már egész kiskoromban, általános iskolában jártam gyöngyfűzésre, ahol különböző állatfigurákat, nyakláncokat, karkötőket készítettünk kis gyöngyökből. Otthon is rendszeresen készítettem, terveztem karkötőket, testvéreimmel, nagynénémmel és anyával is sokszor fűztünk ékszereket, persze teljesen más alapanyagokat használtunk, mint most én. De ez a hobbi sokáig megmaradt nálam, majd ahogy nagyobb lettem, egyáltalán nem foglalkoztam ezzel. Majd egyetem után, gondolkoztam, hogy mi az, amit szeretek csinálni, amiben ki tudok teljesedni, ki tudom élni kreativitásomat és másoknak adhatok valamit, örömöt tudok okozni számukra. És így jött a karkötőkészítés. 

2. Az ékszereidet nézve nagyon sok esetben a fekete és fehér szín jelenik meg. Ez a színkombináció mennyire tudatos a részedről?
Egyáltalán nem tudatos ez a színkombináció. Szeretem a letisztult, egyszerű darabokat, ruhák terén is előszeretettel hordok feketét. Bár mostanában már egyre inkább viselek színeket, úgyhogy ki tudja, lehet a karkötők terén is változás lesz. Egyébként már most is fellelhető egy-egy színesebb darab. Vegyük például a türkizkék howlit kőből készült karkötőket. Tudom, hogy sokan kedvelik a színeket, így igyekszek még több színnel kedveskedni, de mindenféleképpen úgy, hogy közben megtartom a Janka márka által képviselt letisztult stílust.


3. Melyik a kedvenc részed a karkötők tervezésben és hogyan zajlik az alkotási folyamat? 

 A tervezés nálam fejben történik. Magam elé veszem az alapanyagokat, kiválasztom azokat, amelyek színben és stílusban is illenek egymáshoz, és kövek esetén, el kezdem őket felfűzni. Sokszor nem sikerül elsőre úgy, ahogy elképzelem, de egy kis újrarendezést követően mindig összejön. A kedvenc részem maga az alkotás, hogy teljes mértékben ki tudom kapcsolni az agyamat, és csak arra fókuszálok. Ilyenkor kiélhetem a kreativitásomat, amit egyszerűen imádok.

 4. Miért pont ékszerkészítés és ezen belül miért a karkötők?

Ahogy már említettem, az ékszerkészítés már kiskorom óta az életem része. A karkötőkre pedig azért esett a választás, mert személy szerint is csak karkötőket hordok, mint ékszer. Illetve a körülöttem lévő emberek is többségében ezt részesítik előnybe. Úgy gondolom, hogy erre nagyobb az igény, mint mondjuk egy köves nyakláncra. Így nem is lennék hiteles, ha olyat készítenék és adnék el, amellyel én nem tudok azonosulni. 


5. Az oldaladon olvasható, hogy egyedi megrendelésre is készítesz ékszert, tehát akár az ügyfél is megszabhatja milyen anyagokat és színt akar kombinálni a karkötőjében. Sok hazai tervező nyitott az egyedi kéréseket tekintve. Neked ez miért jelent kiemelkedően fontos szerepet?

Igen, nálam, az egyéni elképzelés alapján készített karkötő azt jelenti, hogy a megrendelő kiválasztja, hogy melyik alapanyag tetszik neki a legjobban, én pedig általában 3-4 féle kombinációt elkészítek, melyből ki tudja választani a számára legtetszetősebb darabot. Számomra azért annyira fontos ez, mert teljes mértékben a sajátjuknak érezhetik a karkötőt, teljesen egyedi darabbal rendelkezhetnek, hisz ahány ember, annyi féle elképzelés. És ki ne szeretne olyan ékszert hordani, amilyen másnak nincs?! :) Nekem pedig hatalmas örömöt okoznak azzal, ha pozitív visszajelzéseket adnak, hogy mennyire imádják az általam készített karkötőket, és mennyire örülnek annak, hogy amit elképzeltek, én megvalósítottam.


6. Követed a mostani ékszertrendeket vagy teljesen a magad ura vagy ebben a tekintetben?

Az igazat megvallva, nem követem az ékszertrendeket. Látok egy-egy karkötőt online felületen, ami felkelti a figyelmemet, megnézem őket, de nem szeretek másokat lemásolni és beállni a sorba, sokkal inkább valami egyedit szeretek létrehozni. Úgyhogy a karkötők teljes mértékben az én ízlésemet tükrözik, és ebben a tekintetben teljesen a magam ura vagyok. 

7. Melyik anyaggal dolgozol a legszívesebben? 

 Legszívesebben a különböző ásványi kövekkel dolgozok, hisz rengeteg féleképpen lehet őket variálni. Ezek aztán nem szabnak határt a kreativitásomnak. :D


8. Az állatmintájú medállionok többször megjelennek egy-egy alkotásodban ( oroszlán, tigris,bagoly, teknős), sőt a gyöngyök erezete is sok esetben egy-egy állat bundájára hajaz. Ez a koncepció mit takar a Janka Jewelry-nél? 

Igazából, ahogy a fekete-fehér színkombináció, így ez sem tudatos választás. Egyszerűen ezek a minták, medálok tetszenek, és ahogy látom, nagyon sok embernek is. Ha azonban megnézzük a ruhatáramat, akad például egy-egy leopárd mintás darab is, mert szeretem az egyediséget, de nem túl jellemző rám.

9.  Janka, mesélj nekünk egy kicsit a márka jövőjéről. A karkötők mellett tervezel másfajta ékszereket is majd?

Nagyon sok és nagy terveim vannak a jövőre nézve, de egyelőre még meg szeretném tartani magamnak őket.:) Viszont jelenleg karkötők mellett nem gondolnám, hogy tervezek majd másfajta ékszereket is. A karkötő egy olyan kiegészítő, mely a legkényelmesebb viselet és remekül fel tudja dobni az outfitünket. Illetve szinte minden nőnek és férfinak a gardróbjában megtalálható és sosincs belőle elég.:) 


Facebook elérhetőség:  Janka Handmade Jewelry
Instagram elérhetőség és nyereményjáték: janka.handmade.jewelry 

You May Also Like

0 megjegyzés